ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Sunday, March 26, 2006

Spoedcursus gamen: OBLIVION!

Okay people, prepare for the best game EVER...

The Elder Scrolls IV: Oblivion is uit op de Xbox 360 en de pc!!! Voor iedereen die niet weet waar ik het nu over heb volgt hier een kleine spoedcursus.

Oblivion is het vervolg op The Elder Scrolls III: Morrowind en is een zogenaamde roleplaying game (rpg). Dat wil zeggen dat het niet alleen draait om de actie en het uitvoeren van opdrachten, maar dat je je personage kunt opbouwen zoals jij wilt: goed of slecht, dief of ridder, tovenaar of krijger – je bepaalt het allemaal zelf.

Tenminste, dat beloven veel games… Vaak komt het er op neer dat je veel verplichte dingetjes moet doen en braaf op de paadjes moet blijven: in de verte zie je bergen en bossen, maar die zijn er alleen voor de sier.

Daarom is Morrowind zo ongeveer de beste game ooit. Halo is vermakelijk, Star Wars: Knights of the Old Republic houd je wel even bezig, maar Morrowind overtreft elke game wat betreft detail, verhaallijn en vooral grootte. Want het allerbelangrijkste is: in Morrowind kun je gaan en staan waar je wilt.

















Beeld uit The Elder Scrolls III: Morrowind. Door een speciaal weersysteem weet je nooit wanneer het zonnig is of gaat regenen.

Op het hele eiland van Morrowind zijn grotten, scheepswrakken, steden, ruïnes, dorpen en tombes te vinden die je compleet kunt leegroven. Wapens en armor kun je houden of verkopen, mensen die je tegenkomt kun je helpen of vermoorden.

















Beeld uit The Elder Scrolls III: Morrowind.

Anyways, mijn nerdschap is zonder twijfel groot genoeg om dit spel al zo’n drie jaar te spelen. Ik heb ontdekkingstochten gemaakt, gevochten met goden, dure zwaarden gejat, grotten verkend, slaven bevrijd, mensen verraden en anderen gered. En nog steeds kom ik nieuwe dingen tegen. Toch zijn de graphics wat verjaard en heeft het spel wat irritante trekjes die me nu steeds meer gaan storen.

Mooi dus dat Oblivion nu uit is.

Is Morrowind zo ongeveer de beste game ooit, dan is Oblivion zonder twijfel de beste game ooit. En ik heb hem nog niet eens gespeeld. Niet alleen is Oblivion vier keer (ja, je leest het goed: VIER KEER!!!) zo groot, de makers hebben ook nog eens een reeks dingen verbeterd die niet goed liepen in Morrowind. (Je kunt reizen per paard, het vechten gaat beter & de andere personages in het spel leiden dankzij een uniek systeem een heel eigen leven: ze gaan op reis, eten, slapen en voeren gesprekken met elkaar en met jou.) Bovendien zijn de graphics tien keer mooier.













Maar het mooiste, het allermooiste, zijn nog wel…DE BOSSEN. Jawel! In Oblivion zitten bossen. Bossen met hertjes erin. Bossen met grotten om te verkennen. Bossen om uren in rond te hangen. BOSSEN! ;) :D













Je hoeft Oblivion niet gespeeld te hebben om te weten dat dit met gemak de beste rpg EVER wordt. Gedetailleerd, sfeervol en vooral: grenzeloos. Ik bedoel, zeg nou zelf: onder deze graphics kun je niet uit. En besef dat je elke plek op dit screenshot kunt bezoeken… *kwijl*













Enige probleempje is dat mijn laptopje van 20 gig de pc-versie niet aankan en ik voor de xbox-versie een Xbox 360 nodig heb... De vraag die me op dit moment dan ook vooral bezighoudt is: to buy or not to buy…

Nu weet ik precies wat sommigen van jullie denken na dit overenthousiaste relaas over een computerspelletje: games zijn voor nerds, en alleen de grootste nerds spelen dit soort tijdrovende rpg's.

Of ik nu beledigd ben? Hell no!

OBLIVION

HERE

I

COME!!!!!!!!!!!!!!!

:D



Kijk hier voor meer info over The Elder Scrolls.

3 comments:

  1. LOL!

    Ik hou het toch bij World of Warcraft!

    Maar t ziet er idd mooi uit!

    ReplyDelete
  2. Hihihi, Jenny de games-nerd! Erg schattig...

    ReplyDelete
  3. sorry heb het niet helemaal gelezen... en dan van ons zeggen dat wij mac-nerds zijn... er schuilt een klein nerdje in ons allemaal :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.