ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Wednesday, November 28, 2007

30 Days of Night

En verder met belangrijker zaken: ik zit in een comic-fase. Het enige probleem: ik weet niets, maar dan ook niets van comics.

Het probleem met comics/graphic novels is, net als met zo veel andere dingen eigenlijk, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Dan sta ik in de American Book Center voor een torenhoge wand met flinterdunne boekjes met nauwelijks te lezen krabbels op de kaft en haak ik al snel af. Tot mijn oog viel op 30 Days of Night, mij uiteraard welbekend van de onlangs verschenen verfilming.

Nadat ik hem terug had gezet op de plank – hij was wel twintig euro! ... – vroeg ik Martin om me zijn comics te lenen. En wat ligt er bovenop de stapel: 30 Days of Night.

De illustraties van Ben Templesmith zijn geweldig; het verhaal van Steve Niles... Tja, het is even omschakelen: hoe kan ik meeleven met houterige dialogen en gevechten die het moeten hebben van geschreven sound-effects ('Crunkch!' en 'Boofchk!')?

Is het mogelijk om echt mee te leven met een comic? Of is het simpelweg eye-candy?

Het enige wat ik kan doen is doorlezen...

Next! :)

1 comment:

  1. www.trickstersbook.com is een nieuwe online comic van vrienden van mij ^_^
    Ze zijn ook helemaal into comics dus kan je ze altijd om lees-suggesties vragen! :-D

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.