ATTENTION DEAR READERS!!!

As of january 2013 this blog is closed: I have started a new blog and will no longer post here on The Writing Tree. From now on you can find my photographs & tutorials here:


You can follow Nittybits through blogger, bloglovin' and facebook!

Hope to see you there soon :)

Love,
Jenny

Friday, November 02, 2007

Stardust – The Movie

Natuurlijk zijn boekverfilmingen tricky. En natuurlijk moeten er dingen geschrapt of veranderd worden. Maar als je je halverwege de film afvraagt of de scenarioschrijvers het boek waarop de film is gebaseerd überhaupt wel hebben gelezen, dan is er toch echt wat mis…

Iets met een ster. En iets met een jongen die op zoek gaat naar die ster. Zover waren de schrijvers nog wel gekomen. Maar meer van het boek van Neil Gaiman kregen ze blijkbaar niet mee: de film trok zich niets, maar dan ook niets aan van de verhaallijnen, karakterontwikkelingen of eigenlijke essentie van Stardust – The Book.

Als ik het boek niet had gelezen, was de film misschien nog best leuk geweest. Maar ik las het boek wel, en daarom bleef ik vol verbijstering achter toen de aftiteling over het scherm rolde.

Bij boekverfilmingen bereid ik me altijd voor op het ergste.
Deze was zelfs nog slechter dan ik had verwacht.

2 comments:

  1. Serieus? Ik vind Stardust echt een van de betere boekverfilmingen, en ook nog eens een van de betere films van het jaar!
    :-P

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.